بازدید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از جهاددانشگاهی همدان

ادامه خبر


جهاددانشگاهی را یک نهاد ارزشی ، توانمند و مورد اعتماد نظام می دانم

ادامه خبر


وزیر علوم باید از بین نیروهای جهاددانشگاهی باشد

ادامه خبر


انعقاد قرارداد آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان  و جهاددانشگاهی واحد همدان

ادامه خبر

مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی واحد همدان

> چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی سازمان های استانی جهاددانشگاهی

1394 3 24 2

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی سازمان های استانی، واحدها ، پژوهشگاه ها ، پژوهشکده ها ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی 1 شهریور ماه در همدان آغاز به کار کرد.
از برنامه های این گردهمایی دو روزه می توان به ارایه گزارش عملکرد معاونت آموزشی ، گزارش عملکرد موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی و سخنرانی پیرامون تعاملات و همکاری مشترک فی مابین در حوزه اشتغال و کار آفرینی و پیرامون ظرفیت های آموزش دربرنامه ششم توسعه و برگزاری 3 کمیسیون آموزش عالی ، کمیسیون مشارکت وکمیسیون آموزش های مجازی اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی همدان در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی بیان کرد:

تأسیس مرکز سفال و سرامیک استان در راستای برنامه ی ششم توسعه جهاددانشگاهی

 اسدی با بیان اینکه ایجاد مرکز سفال و سرامیک یکی از اقدامات انجام شده طی یک‌سال گذشته در حوزه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی بوده است، اظهار کرد: با توجه به جهانی شدن شهر لالجین باید از ظرفیت استان در بحث تولید سفال استفاده ببریم تا بتوانیم به راحتی با محصولات مشابه خارجی رقابت کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، اکبر اسدی در چهل و چهارمين گردهمايي معاونان آموزشي واحدهای سازمانی جهاددانشگاهي ، از ارائه آموزش‌ مهارت‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان برای نخستین در سطح کشور توسط جهاددانشگاهی همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح بنابر احساس تکلیف و نیاز در استان اجرا شده به طوریکه زوجین برای ثبت عقد باید گواهی حضور در کارگاه‌های آموزشی جهاددانشگاهی را به محضرخانه‌ها ارائه کنند که این مهم به صورت قانون درآمده و زوج‌هایی که قصد تشکیل خانواده دارند باید دوره‌های 4 ساعته را طی کرده و گواهی دریافت کنند.

وی عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های جهاددانشگاهی آموزش‌ در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای است به طوریکه افرادی با گذراندن این دوره‌های آموزشی قادر به دریافت مجوز خواهند بود.

اسدی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات جهاددانشگاهی واحد همدان عنوان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی به تازگی اردوی دانشجویی منطقه‌ای "طریق جاوید" با شرکت دانشجویان 6 استان لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، قزوین و همدان برگزار شد.

وی افزود: این اردو با حضور 300 دانشجو و در راستای آشنایی جوانان با آراء و اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) با برنامه‌ها و کارگاه‌های متنوع و بازخوردهای بسیار مناسب برگزار شد.

اسدی با بیان اینکه ایجاد مرکز سفال و سرامیک یکی از اقدامات انجام شده طی یک‌سال گذشته در حوزه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی بوده است، اظهار کرد: با توجه به جهانی شدن شهر لالجین باید از ظرفیت استان در بحث تولید سفال استفاده ببریم تا بتوانیم به راحتی با محصولات مشابه خارجی رقابت کنیم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در آغاز تأسیس پنج‌هزار مترمربع فضای فیزیکی داشت اما در سال گذشته با احداث مجتمع این نهاد بیش از 200 درصد به فضای کالبدی اضافه شده بنابراین سعی داریم با کمترین هزینه بهترین اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم که از بهترین مصالح برای ساخت مجتمع جدید استفاده کرده‌ایم.

اسدی خاطرنشان کرد: دو فاز از پروژه ساختمان جهاددانشگاهی با 11 هزار مترمربع زیربنا آماده بهره‌برداری بوده و یک فاز دیگر نیز در دست اجراست.

وی همچنین یادآور شد: تعداد کد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی از 12 رشته به 26 رشته افزایش یافته و رشته‌های کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ارشد نیز به آن اضافه شده است.

رییس جهاددانشگاهی واحد همدان افزود: مؤسسه عالی جهاددانشگاهی هم توانسته به استقلال برسد به طوریکه از نظر مرکز جامع علمی کاربردی جزء مراکز پویا و فعال است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اسلامی با بیان اینکه متأسفانه جهاددانشگاهی مظلوم واقع شده است، تأکید کرد: دولت باید جایگاه جهاددانشگاهی را تبیین کند و تمام ارگان‌ها توجه ویژه‌ای به این سازمان داشته باشند.

 
   

امیر خجسته در این گردهمایی، با بیان اینکه جهاددانشگاهی مورد توجه و تأکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: مسوولان نظام باید حق جهاددانشگاهی را عملی و اجرایی کنند چرا که این ارگان در سطح ملی و بین‌المللی خوب عمل کرده اما آنطور که باید به خوبی شناخته نشده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه جهاددانشگاهی در ارتباط با دانشگاه به معنای واقعی وارد نشده و نقش‌آفرینی نکرده در حالیکه آنچه حق این سازمان و دانشگاه است، ارتباطی صمیمی و استوار است.

خجسته عنوان کرد: در دوران جنگ توانستیم روحیه جهادی را در جبهه ایجاد کنیم و سیلی محکمی به استکبار بزنیم و غیرممکن را ممکن کنیم و امروز به لطف این فرهنگ جهادی توانستیم یکی از کشورهای قدرتمند شویم و جزء 5 کشور موشکی باشیم.

وی با بیان اینکه روحیه بعد از جنگ باید در نگاه ما ایجاد شود، ادامه داد: دولت باید جایگاه جهاددانشگاهی را تبیین کند و تمام ارگان‌ها توجه ویژه‌ای به این سازمان داشته باشند چرا که در حال حاضر به تفکر جهادی نیاز داریم.

نماینده مردم همدان در خانه ملت راه‌های مقابله با تحریم را داشتن روحیه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: باید درنظر داشته باشیم اگر در این راه تفکر جهادی نداشته باشیم، موفق نخواهیم شد در حالیکه می‌توانیم همچون زمان جنگ نقش‌آفرینی کنیم چرا که کشور نیازمند نوآوری و پویایی است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

در برنامه ششم توسعه 22 مشکل اولویت دار کشور حل می شود/ به کمک جهاددانشگاهی نیاز داریم

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه چهل وچهارمین گردهمایی معاونین آموزشی جهاددانشگاهی در همدان، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه 22 مشکل اولویت دار کشور حل می شود, گفت: در این راستا به کمک جهاددانشگاهی نیاز داریم.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه 22 مشکل اولویت دار کشور را تعریف کردیم و برای آن نسخه نوشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه در بین 11 برنامه ای که در قبل و بعد از انقلاب نوشته شده استثناست, اعلام کرد: در برنامه ششم توسعه کاربست علم جایگاه ویژه ای دارد و چکیده برنامه ششم بهره وری و کار دانش بنیان است.

حاجی بابایی تصریح کرد: حرکت های دانش بنیان باید نهادینه شود تا تولید هم اشتغال محور شود و برای تحقق این امر به کمک و. تلاش نهادهایی مانند جهاددانشگاهی نیاز داریم.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه اگر نتوانیم در سال یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم دچار مشکل می شویم, تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه ایجاد یک ونیم میلیون شغل در کشور تدارک دیده شده است.

حاجی بابایی گفت: درحالیکه 25 میلیون و نیم نفر می توانند در کشور کار کنند متاسفانه 12.6 دهم درصد از آن ها که برابر با سه میلیون و 300 هزار نفر است, بیکار هستند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری ذکر شده مربوط به پایان سال 95 است, عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که سالیانه به میزان هشت دهم درصد نرخ بیکاری کاهش پیداکند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرسال به طور متوسط یک میلیون و 300 هزار نفر از ما شغل می خواهند و ما باید به همین تعداد شغل را ایجاد کنیم.

وی افزود: برای اینکه هشت دهم درصد از نرخ بیکاری کم کنیم نیاز به سرمایه گذاری 770 هزار میلیارد تومان در سال داریم که 190 هزار میلیارد تومان از آن را باید بانک ها سرمایه گذاری کنند.

حاجی بابایی گفت: برخی می گویند آیا سرمایه گذاری 190 هزار میلیاردی بانک ها امکان پذیر است؟ می گوییم که بله چراکه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم.

وی با بیان اینکه 45 درصد از نقدینگی ما یخ زده است, اظهار کرد: در سال 92 نقدینگی ما 494 هزار میلیارد تومان بود که در طی چهار سال به یک هزار و سیصد هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم همدان گفت: 70 هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری هم باید از محل نهادهای عمومی غیردولتی از تامین اجتماعی گرفته تا شهرداری ها, باید انجام شود.

حاجی بابایی افزود: 100 هزار میلیارد تومان نیز سهم سرمایه گذاری دولت است.

وی گفت: ما یک رقیب قدرتمند و جدی به نام بیکاری داریم که برای مقابله با آن نیاز به کمک همگانی داریم و در این راه باید همگی به دولت کمک کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقش اساسی دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه به وضوح مشخص شده و تلاش می کنیم که علم را وارد کار و صنعت کنیم.

وی افزود: دانشگاه های ما باید به جایی برسند که 30 درصد از دانشجویان کل کشور فنی و مهارتی شوند و 50 درصد از دانش آموزان به رشته و فعالیت های فنی و مهارتی روی بیاورند.

حاجی بابایی تاکید کرد: دانشگاه ها باید پی اچ دی بدهند اما پی اچ دی آچار یه دست گرفتن و اداره کارخانه, چراکه امروزه بیشتر افراد تجربی و غیر دانشگاهی اداره کارخانه و کارهای صنعتی را بر دوش گرفته اند.

حاجی بابایی گفت: 30 درصد از دانش آموزان ما باید به رشته های علوم انسانی, علوم پایه و ریاضی بروند و مابقی جذب رشته های فنی شوند اما امروزه تنها 38 درصد از دانش آموزان ما فنی می شوند.

وی در ادامه سخنان به نقش پررنگ و متفاوت جهاددانشگاهی در کشور پرداخت و گفت: چون از دل دانشگاه هستید بنابراین ماموریت بزرگ شما بردن دانشگاه به سمت و سوی تولید و برگرداندن آن به سمت کلاس هاست.

نماینده مردم همدان تاکید کرد: جهاددانشگاهی باید دانشجویان را به سمت تولیدو کشاورزی ببرد و از آن جا هرچه را که می خواهد به سمت دانشگاه بازگرداند.

حاجی بابایی گفت: دانشگاه ها باید به جایی برسند که مقاله ای نوشته نشود مگر اینکه برای کشور خروجی داشته باشد و انقلاب بزرگ علمی بیافریند.

وی تصریح کرد: بین تولید و دانشگاه شکاف عمیقی وجود دارد و کار تجربی بیش از کار علمی در تولید جامعه ما تاثیر دارد.

حاجی بابایی گفت: هر کجا که لازم بود به بخش خصوصی مجوز بدهیم داده ایم و برنامه ششم توسعه برنامه جامعی است که همه وزرا برنامه هایشان را مطابق با آن مطرح کرده اند.

نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی گفت: از جهاددانشگاهی توقع داریم, و اعتقادمان بر این است که جهاددانشگاهی یکی از نهال های خوشبو, زیبا و دوست داشتنی انقلاب است.

حاجی بابایی در پایان اظهار کرد: فصا و سرمایه در کشور آماده است, همه آمده اند و نسخه ای نوشته شده که در برنامه ششم توسعه نجات بخش است.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی: دوره‌های آموزشی ویژه متصدیان مشاغل حساس در گردهمایی سراسری جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

 
   

بهنام چهارلنگ در اختتامیه گردهمایی با اشاره به نقش صیانتی و حمایتی حراست از منابع انسانی سازمان به عنوان سرمایه اصلی نظام، گفت: در این دوره مدیریتی در نظر داریم با هدف افزایش دانش مدیران در مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی و پیش‌بینی و پیشگیری از آن ها نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه متصدیان مشاغل حساس اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی افزود: به همین منظور با موافقت رییس جهاددانشگاهی مقرر شد در گردهمایی‌های سراسری این نهاد نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی حراست به ویژه دوره‌های آموزشی ویژه متصدیان مشاغل حساس اقدام کنیم.
مدیرکل حراست جهاددانشگاهی یادآور شد: نخستین دوره آموزشی متصدیان مشاغل حساس تیرماه سال جاری در گردهمایی مدیران روابط عمومی با عنوان "شبکه‌های نوین جاسوسی" در مشهد مقدس برگزار گردید.
وی با تقدیر از معاونت آموزشی که میزبان برگزاری دومین دوره این آموزش‌ها هستند، تصریح کرد: دومین دوره آموزشی متصدیان مشاغل حساس با عنوان "فساد اداری - اقتصادی" در این گردهمایی برگزار شد و امید است بتوانیم تا پایان سال با بهره‌مندی از اساتید مجرب سازمان حراست کل کشور با حضور در تمامی گردهمایی‌ها نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام کنیم.

در گردهمایی سراسری معاونان آموزشی جهاددانشگاهی مطرح شد: تخلفات اداري با تكرار، ‌استمرار و نهادينه شدن به فساد اداري منجر مي‌شود

 
   

کتیرایی استاد سازمان حراست کل کشور در اختتامیه چهل و چهارمین گردهمایی سراسری معاونان آموزشی جهاددانشگاهی در همدان اظهار داشت: در فساد اداری با استفاده از قدرت عمومی جهت کسب منافع خصوصی اقدام می‌شود.
وی در بیان تعریف فساد اداری افزود: فساد اداري حالتي در نظام اداري است كه در اثر تخلفات مكرر و مستمر كاركنان و نهادينه شدن تخلف به وجود مي‌آيد و آن را از كارايي مطلوب و اثربخشي مورد انتظار باز مي‌دارد.
این استاد حراست کل کشور در ادامه گفت: در واقع تخلفات اداري با تكرار، ‌استمرار و نهادينه شدن و تأثيرات قابل توجه در نظام اداري به فساد اداري منجر مي‌شود.
کتیرایی همچنین در بیان تفاوت تخلفات اداری با فساد اداری یادآور شد: تخلفات اداري عبارت است از اين كه كاركنان يك سازمان در رده‌هاي مختلف شغلي و مسووليتي، قوانين و مقررات، آيين‌نامه‌ها، گردش كارها، هنجارها و قواعدكاري را به صورت كلي يا جزيي، عمدي يا غيرعمدي مراعات نکنند، ‌به گونه ای كه بر اثر آن، فرايند توليد كالاها و يا ارايه خدمات سازمان و نيز اعتبار و حيثيت اجتماعي آن خدشه‌دار شود.
وی در بخش پایانی سخنانش در بیان عوامل ایجاد کننده فساد اداری گفت: عوامل اداری و مدیریتی، عوامل اقتصادی، عوامل فرهنگی و عوامل سیاسی از اساسی‌ترین عوامل بروز فساد اداری هستند.

 

گزارش تصویری برخی از فعالیتهای شاخص واحد

شما اینجا هستید: صفحه ی اصلی آخرین اخبار > چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی سازمان های استانی جهاددانشگاهی